Van verpakkingsdesign tot beursborden voor de Oestercompagnie
De Oestercompagnie, met vestigingen in Nederland, België, Italië en de Verenigde Staten, is het bedrijf van Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde. Zij ontwikkelen bijzondere oesterconcepten, organiseren een oester-experience op locatie en staan beurzen in binnen- en buitenland met een prachtige oesterbar. Matijn: “Ons doel is zoveel mogelijk mensen te laten genieten van oesters.” En over hun werk: ‘Oesters is wat wij doen. Alles oesters’. Een duidelijk en smakelijk verhaal over verpakkingsdesign.
Sinds 2014 werk ik zeer regelmatig voor de Oestercompagnie. In het begin was dat alleen nog het verpakkingsdesign voor een nieuwe oesterlijn voor MAKRO. Maar al snel kwam het verzoek om promotiemateriaal te ontwerpen, verpakkingen voor ‘limited editions’, presentaties, visitekaartjes, briefpapier, menukaarten en nog veel meer. Dat is wat deze opdrachtgever voor mij dan ook zo bijzonder maakt: de diversiteit van de opdrachten, het bijzondere product en de plezierige, informele samenwerking. O ja, en het prachtige pand waar de Oestercompagnie gevestigd is: Depot Noord in Rotterdam.
Na alweer vier jaar intensief contact over allerlei communicatie-uitingen is het tijd om even terug te blikken en Juliëtte een paar vragen te stellen over onze samenwerking en verpakkingsdesign:
1. Op welke manier ben je met mij in contact gekomen?
“Gaby en ik hebben elkaar vier jaar geleden ontmoet tijdens vrijwilligerswerk voor de stichting Hartedroom. We werkten daar samen in een projectgroep en bedachten concepten waarmee extra geld voor onderzoek binnengehaald kon worden. Ik was onder de indruk van haar rustige en professionele inbreng. Na afloop heb ik Gaby voor een klusje voor Oestercompagnie gevraagd en van het een kwam het ander.”