Wervende webteksten voor nieuwe site Van Duijnen Koffie
Als content manager en mede-projectleider kreeg ik de opdracht om de nieuwe website van Van Duijnen Koffie inhoudelijk te lanceren. Onder andere met SEO-vriendelijke teksten, klantinterviews, achtergrondverhalen en met communicatieadvies rond de lancering. Want als je de lekkerste koffie voor werkend Nederland aanbiedt, dan moet je dat natuurlijk consequent in alle communicatie uitingen vertellen. Over herpositionering en de koffiecultuur van Van Duijnen.
Van Duijnen Koffie staat al meer dan 75 jaar voor vakmanschap, innovatie en een hoge servicegraad. Die kernwoorden waren dus belangrijk voor het design en de content van de nieuwe website in 2016. Maar hoe vertaal je deze woorden naar een interessante propositie voor nieuwe klanten? En hoe krijg je bedrijven naar je website die een goede koffieleverancier zoeken?
De kracht van testimonials
Ik had al snel door dat de klanten van Van Duijnen Koffie de beste ambassadeurs zijn. Want zo ongeveer elke relatie is lyrisch over de koffie, de technische kennis van koffieautomaten en de hoge servicegraad van Van Duijnen. Daar moesten we iets mee doen. Onder het kopje ‘Koffiecultuur’ maakte ik daarom in korte tijd een reeks verhalen naar aanleiding van klantinterviews. Een tiental relaties kwam aan het woord over hun ervaringen met Van Duijnen. Zo konden we ook meteen de grote diversiteit aan klanten laten zien. De klanten kwamen uit verschillende branches en waren over heel Nederland verspreid. Het waren zowel grote als kleinere bedrijven, maar ook scholen, sportcomplexen enz. Om het beeldend te maken werden bij elk interview foto’s van de geïnterviewden in hun werkomgeving geplaatst. Elk verhaal leverde dus als het ware nieuw ‘bewijs’ van het vakmanschap van Van Duijnen.
Content voor social media
Ook bedacht ik een rubriek: ’10 brandende vragen aan…’. Tien dezelfde vragen worden beantwoord door steeds een andere relatie van Van Duijnen. Dat kon een klant zijn, of een leverancier, een medewerker enz. Door af en toe weer nieuwe ‘afleveringen’ aan de rubriek toe te voegen, blijft de website levendig (en dat vindt Google fijn!) maar heb je ook steeds weer nieuwe content om te delen op de verschillende social media platforms. Zo blijf je bezoekers trekken, potentiële klanten. En ook niet onbelangrijk, door het vaste format kan de rubriek eenvoudig door de marketingafdeling van Van Duijnen zelf verder worden ontwikkeld.