Webteksten en blogs schrijven voor SMS provider Spryng

De naam zegt het eigenlijk al: Spryng is een dynamisch bedrijf in hartje Amsterdam. Het bedrijf levert SMS dienstverlening op maat voor o.m. zorgverleners, logistieke bedrijven en retailers (en hun klanten). Hun opdracht aan mij: één schrijfstijl ontwikkelen en blogs schrijven in die stijl. Bianca Schepers: “Gaby helpt ons met alle content die geschreven dient te worden uit naam van Spryng. Dit kunnen webpagina’s zijn, blogs, artikelen, interviews, teksten voor nieuwsbrieven. Maar ook het herschrijven van teksten.”

 

 

CEO Marc Rottinghuis: “We zijn met Gaby in contact gekomen via Jochem van der Veer van de.foundation. Zij hielpen ons met het bouwen en ontwerpen van een nieuwe website. Jochem raadde Gaby aan voor de teksten en het schrijven van blogs. Hij vertelde dat zij een aantal opdrachten samen hadden gedaan en dat hij erg tevreden was. Dus echt een aanrader.”

 

Blogs schrijven voor bedrijven

Na de lancering van de nieuwe website wilde Spryng de online activiteiten levendig houden. Door onder meer de vindbaarheid van de website te vergroten en de positie van Spryng in de markt te verstevigen. Mij werd gevraagd om deze blogs te schrijven, leesbaar in één tone of voice, maar ook vindbaar (SEO teksten op basis van keywords).

Marc: “We merkten al een tijdje dat de geschreven stukken content verschilden van de schrijfstijl die we op onze website hanteerden. Ook zat er geen soepel lopende strategie achter de frequentie van artikelen en blogs. We wilden dat rechtzetten: één tone of voice, één schrijfstijl. De samenwerking met Gaby was precies wat wij nodig hadden.”

“Gaby maakt SMS en alles wat daarmee te maken heeft begrijpelijk voor iedereen. Dat helpt bij het opbouwen van het merk Spryng en waar wij voor staan.”

“De samenwerking met Gaby is erg prettig. Ze houdt rekening met onze wensen en tijdsplanning. Verder zijn haar stukken altijd van hoge kwaliteit.”

“Gaby heeft een aantrekkelijke schrijfstijl. Het grijpt de lezer. Het is echt pakkend.”

“Door samen met Gaby op zoek te gaan naar Spryngs ‘stem’ hebben we onze tone of voice gevonden.”

“Niet alleen voor externe communicatie, maar ook intern is Gaby voor ons een grote toegevoegde waarde.”

Prettig leesbare teksten

Volgens operationeel manager Bianca Schepers is Gaby’s belangrijkste bijdrage ‘het op een leuke, professionele en vooral duidelijke manier vertellen wat Spryng doet’. Bianca: “Omdat de blogs nu worden geschreven door iemand die niet bekend is/was met de wereld van SMS, zijn de teksten makkelijker te lezen. Geen vakjargon of moeilijke woorden. Gaby maakt SMS en alles wat daarmee te maken heeft begrijpelijk voor iedereen. Dat helpt bij het opbouwen van het merk Spryng en waar wij voor staan.”

Wat is de juiste tone of voice?

Haar collega Eva Renia: “Bij de start van de samenwerking met Gaby was ons imago gekoppeld aan veel verschillende schrijfstijlen. Dit heeft Gaby opgelost. Door samen met haar op zoek te gaan naar Spryngs ‘stem’ hebben we onze tone of voice gevonden. Vanaf dat moment konden we verder bouwen aan Spryng als sterk merk. Gaby schrijft eigenlijk alle relevante content voor Spryng. Denk aan pagina’s op de website, artikelen en blogs, onze maandelijkse nieuwsbrieven, maar ook bijvoorbeeld interviews, vacatureteksten en FAQ. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat we consistent in één schrijfstijl naar buiten moeten communiceren.”

Persberichten schrijven

Marc: “We krijgen ook veel complimenten over de door Gaby geschreven persberichten. Al meerdere keren was ons persbericht een van de meest gelezen op verschillende externe sites, waaronder persberichten.com. Gaby heeft een aantrekkelijke schrijfstijl. Het grijpt de lezer. Het is echt pakkend. Verder heeft ze geholpen bij het samenstellen van onze core values. Dus niet alleen voor externe communicatie, maar ook intern is zij voor ons een grote toegevoegde waarde!”

Over de samenwerking

Eva: “De samenwerking met Gaby is erg prettig. Wanneer je haar een mailtje stuurt reageert ze dezelfde dag nog. Bij onduidelijkheden vraagt ze altijd om een betere uitleg, waardoor het gewenste resultaat altijd behaald wordt. Ze houdt rekening met onze wensen en tijdsplanning. Verder zijn haar stukken altijd van hoge kwaliteit. Mochten er wel aanpassingen zijn, past zij dat ook graag aan. Al met al zijn wij als Spryng supertevreden over de samenwerking met Gaby.”

Bianca: “Ik ervaar de samenwerking als heel prettig. Het is mogelijk om op korte termijn te schakelen. Gaby is altijd bereikbaar en bereid om ons te helpen.”

 

Hier vind je blogs en artikelen die ik voor de website van Spryng heb geschreven.

Over SMS provider Spryng

Spryng maakt het leven van veel mensen makkelijker, in veel opzichten. Dat doet zij door het wereldwijd leveren van SMS diensten aan bedrijven, zorginstellingen en andere organisaties. Van kappers tot koeriersdiensten, van luchtvaartmaatschappijen tot winkelketens. Elke dag zorgt Spryng ervoor dat mensen op tijd naar de dokter gaan, dat ze thuis zijn als hun pakket wordt bezorgd, dat uitstaande rekeningen worden betaald, identiteiten worden bevestigd en data extra worden beveiligd. Met het bezorgen van relevante informatie op het juiste moment bij de juiste persoon maakt Spryng processen effectiever, worden onnodige kosten voorkomen en klanttevredenheid bevorderd. Meer weten? Kijk op de website van Spryng.

Ben je op zoek naar tips om jouw website beter vindbaar te maken voor Google? Bekijk dan ook dit artikel.