Hoe communiceer je catering van wereldse gerechten met een verhaal?
Bij Tafelvanzeven worden alle cateringopdrachten klaargemaakt door kleurrijke vrouwen met een passie voor koken en afstand tot de arbeidsmarkt. De stichting biedt hen een opleiding op het gebied van horeca en ondernemerschap. Door de cursisten op professioneel niveau te laten cateren, verdienen zij hun opleiding zelf terug. De verhalen van deze vrouwen slaan bovendien een brug naar de klanten van Tafelvanzeven. Maar hoe combineer je vakmanschap en passie met ondernemerschap en groei?
Toen ik directeur Annemarieke van Egeraath voor het eerst sprak, wist ik al dat deze opdracht helemaal bij mij zou passen. Een sympathieke en sociale Rotterdamse onderneming, op zoek naar hulp bij het professionaliseren van de catering- en opleidingentak. De prioriteit lag bij groei: het werven van nieuwe opdrachtgevers en cursisten. Maar waar begin je? Hoe verstevig je vanuit communicatie je marktpositie in een sterk concurrerende, lokale markt? De eerste stap is laten zien wie je bent en vertellen wat je voor de ander kunt betekenen.
Projectleiding en coördinatie nieuwe website
Om de identiteit van Tafelvanzeven te onderstrepen, was een nieuwe website noodzakelijk. De vorige was op meerdere vlakken sterk verouderd en niet meer actueel. Tafelvanzeven was bijvoorbeeld amper terug te vinden in de organische zoekresultaten van Google. De oude website was passief en technisch en commercieel niet meer up-to-date. Terwijl de meeste bedrijven toch vaak via internet beginnen met zoeken naar een goede cateraar. Mijn opdracht was dan ook een nieuwe, Google-vriendelijke website voor Tafelvanzeven ontwikkelen. Te beginnen bij:
- Een heldere navigatiestructuur maken
- Een goede en betaalbare webdesigner en -developper vinden en aansturen
- Een strakke planning maken en bewaken
- Content ontwikkelen voor de nieuwe website (webteksten en blogposts schrijven, foto’s selecteren, e.d.)